A legnagyobb sikereket elérő játékok a mobil-platformon mindig is a faék egyszerűségű alkalmazások voltak, gondolhatunk itt bármilyen pontgyűjtős játékra, mióta az interaktív szórakoztatás a mobilplatformot is elérte. Korábbi példák közül talán a legjobb a Snake, ami főként a Nokia monokróm készülékein hódított, a legnyilvánvalóbb jelenlegi példa pedig a Angry Birds, hisz az összes alkalmazásbolt toplistáján előkelő és kirobbanthatatlan helyet foglalt el magának. A Can Knockdown 2 is egy ilyen egyszerű, mégis látványos, addiktív alkalmazás, amely november végén került fel a Market-be, és ezalatt többszázezer letöltést produkált.

Ilyen a főképernyőnk.

A játék kulcseleme a fizika, ami többnyire valós érzetet ad, így nem elég csak össze-vissza pöckölgetni a zsonglőrlabdát, arra is ügyelnünk kell, hogy hogyan találjuk el a célpontjainkat. Három játéktípus közül választhatunk a látványos főmenüben: Ezeket a játékmódhoz rendelt, piktogramokkal ellátott kartondobozok leverésével tudjuk elindítani, ami azért is szerencsés, mert így első indításkor máris abszolváljuk az irányítás mechanizmusát (hasonló flick-irányítást láthatunk a Paper-tossban is például). A bal felső doboz a könnyedebb játékot tartalmazza, amelyben különböző törékeny céltáblákat kell egymás után levernünk, ha ügyesebbek vagyunk és a céltábla közepét találjuk el, akkor az ripityára törik. Utóbbi többletpontot (összesen 5 pontot, folyamatosan növekvő pontszorzókat) valamint egy másodpercnyi extra időt eredményez. Ha egyre többször törünk szét egy táblát egymás után, akkor egyre nehezebb őket eltalálni, mivel kisebbek lesznek, elkezdenek mozogni. Egy próbálkozásra összesen egy percet kapunk.



A bal alsó karton már egy fokkal nehezebb játékmódot tartalmaz (amely amúgy a címadó játékmód is), amelyben egymásra helyezett konzerveket kell ledobnunk egy polcról. Pont, mint a búcsúban. Fontos, hogy nem elég csupán feldönteni a konzerveket, el is kell hagyniuk a polcot, illetve ügyelni kell arra is, hogy ezt a lehető legkevesebb labdából kivitelezzük. Ha elsőre az összes elemet leverjük, akkor egy labdát számol fel a gép, amit nem visz tovább a gép a következő körbe. De amint kettő vagy több labdát használtunk fel, akkor az elhajított labdák száma megy a következő körbe, de összesen csupán öt labdát pazarolhatunk el. Vannak egyéb nehezítések is a bonyolultabb konzerv-struktúrákon kívül, ilyen például a célpont és a labda közt folyamatosan mozgó védőfal. Ezt ellensúlyozva azért vannak könnyítések is: Robbanó konzerv, mely piros felfestést kapott és mindent letarol a polcról, valamint van egy zöld konzerv is, amelyet eltalálva a gép levon egyet az elpazarolt labdáink közül.



A jobb alsó karton már nagyobb kihívást jelent. A szintén egy perces játékmód elve ugyan nem különbözik az elsőtől, viszont itt nem táblák vannak fixen elhelyezve, hanem apró konzervek repkednek fel-alá, amelyet nekünk igen pontosan el kell találni. Az összes játékmódra igaz, hogy a labdánkkal történő célzást nem tudjuk sokáig pontosítani, mivel minél tovább tartjuk az ujjunkat a kijelzőn annál ívesebb lesz a röppálya, így a labdánk célba érése hosszabb ideig is eltarthat valamint dobásunk gyenge is lehet. A menüben található, jobb felső sarokban lévő dobozt pedig csak akkor látjuk ha van aktív internetelérésünk, ugyanis az csak egy folyamatosan változó ajánló, melyet ledöntve a fejlesztő weboldalára irányít minket a játék.



Audiovizuális szempontból is toppon van az alkalmazás. Látványosak a textúrák, élő árnyékolást is kapunk, jó minőségű és hiteles hangsémákat használtak fel a fejlesztők. Összességében egy egyedinek azért nem mondható, de mégis remekül sikerült, meglehetősen addiktív játék a Can Knockdown 2, melyért összesen 365 forintot kér a fejlesztő, de a GetJar app-katalógusából jelenleg ingyen letölthetjük az első, illetve a második részt.

Típus: Játék - Logikai, ügyességi
Fejlesztő: Infinite Dreams

Market - Can Knockdown 2 - 22MB - 365 Forint
GetJar - Can Knockdown - Can Knockdown 2 - Ingyenes

A bejegyzés trackback címe:

https://aapp.blog.hu/api/trackback/id/tr283549254

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása